Ashwagandha výhody, které byly prokázány výzkumem

Ashwagandha výhody, které byly prokázány výzkumem

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Praktiky ájurvédy, tradiční formy indické medicíny, existují již po staletí, ale některé z jejích charakteristických léčebných postupů se ve Spojených státech dostávají uznání až nyní. Jedním z nich je ashwagandha nebo Withania somnifera, nazývaná také indický ženšen nebo zimní třešeň. Tato rostlina je adaptogen, rodina léčivých rostlin, jako jsou byliny a kořeny populární v alternativní medicíně, které pomáhají tělu přizpůsobit se všem druhům stresových faktorů, od fyzických po mentální. (Mezi další oblíbené adaptogeny patří americký a sibiřský ženšen, některé houby jako Cordyceps a Rhodiola rosea.) A opravdu jsme někteří z posledních lidí, kteří se uchytili; ashwagandha je již dlouho základní bylinou ájurvédské, indické a africké tradiční medicíny, která k ošetření využívá jak kořeny, tak bobule rostliny.

Proč by se tedy vaše moderní rutina měla řídit těmito starými wellness tradicemi? Ačkoli moderní věda má stále co dohánět, co dělat s těmito tradičními způsoby léčby, výzkum vypadá slibně. Stejně jako mnoho jiných adaptogenů se potenciální přínosy pro zdraví rozšiřují z mozku na hladinu cukru v krvi. Zde je to, co potřebujete vědět o ashwagandha a proč by stálo za to vzít:



jak dlouho začne synthroid fungovat

Životně důležité orgány

  • Ashwagandha je rostlina, která se po staletí používá v ajurvédské medicíně
  • Považován za adaptogen, může pomoci vašemu tělu vyrovnat se s psychickými a fyzickými stresory, od úzkosti až po záněty
  • Studie na lidech ukazují, že bylina může u některých lidí zvýšit produkci testosteronu, zlepšit zdraví spermií a dokonce zvýšit velikost a sílu svalů
  • Ashwagandha je obecně dobře snášen a široce dostupný

Výhody Ashwagandha

Ashwagandha root je považován za drogu Rasayana, sanskrtské slovo, které se promítá do cesty esence a praxe ajurvédské medicíny, která odkazuje na vědu o prodloužení života. Mnoho z jeho přínosů pro zdraví odpovídá této staleté pověsti, ale je zde háček. Abyste mohli těžit ze zdravotních výhod ashwagandhy, jako je snížení hladiny kortizolu a zlepšení zdraví srdce, musíte jej správně vstřebávat. Ashwagandha získává svou silnou léčivou sílu z withanolidů, přirozeně se vyskytujících steroidních laktonů, které se nacházejí v kořeni, ale je třeba je vstřebat a projít střevní stěnou, aby jim poskytly výhody.

Snižte hladinu cukru v krvi

Prášek vyrobený z kořene ashwagandhy byl schopen snížit hladinu cukru v krvi podobné množství jako perorální lék na cukrovku u pacientů s diabetem 2. typu nalezena malá studie (Andallu, 2000). Další také našel účinky na hladinu cukru v krvi, přičemž zaznamenal významné rozdíly v glykémie nalačno mezi pacienty užívajícími vysoké dávky ashwagandhy a pacienty, kterým bylo podáváno placebo (Auddy, 2008). Druhý zjistil, že účinky byly závislé na dávce: čím větší je dávka adaptogenního kořene, tím větší je snížení hladiny cukru v krvi. Vědci si myslí, že je to kvůli tomu, jak působí na kortizol, který hraje roli při regulaci hladiny cukru v krvi.

Snižte hladinu kortizolu (stres)

Stres na našem těle je víc než to, na co si většina z nás myslí, když mluvíme o stresu. Pro naše těla může být stres emocionální, psychologický nebo fyzický. Ale na jakýkoli stres myslíte, zahrnuje kortizol. Pravděpodobně znáte kortizol jako stresový hormon, který dostává přezdívku, protože naše nadledviny ho uvolňují v reakci na stres. (Pro informaci, některý kortizol není jen dobrý, ale nezbytný pro reakce typu „vstávej a jdi“, jako je probuzení a energie potřebná k tomu, abys zvládl den.)

Jedna studie, která účastníkům poskytla vysokou dávku extraktu kořene ashwagandhy, zjistila, že se ve srovnání s placebem významně snížila hladiny kortizolu v séru (Chandrasekhar, 2012). Účastníci této studie rovněž uvedli lepší kvalitu života, protože se snížila úroveň jejich vnímaného stresu. A další klinická studie poskytla zaměstnancům, kteří zažili nejméně 6 týdnů středně těžké až silné úzkosti, vysokou dávku ashwagandhy a zjistila, že spolu s několika dalšími intervencemi významně zlepšila duševní zdraví, koncentraci, hladinu energie, sociální fungování, vitalitu a celková kvalita života (Cooley, 2009).

Je důležité si uvědomit, že i když vám to může při práci pomoci cítit se méně stresovaní psychickými stresory, jako je agresivní šéf, pomůže vám to také s věcmi, které vaše tělo považuje za stresory, jako je nízká hladina cukru v krvi. Chronicky zvýšené hladiny kortizolu mohou být spojeny se zvýšenými hladinami cukru v krvi a přírůstkem hmotnosti.



Léčte artritidu

Ačkoli je třeba provést další výzkum u lidí, předběžné studie naznačují, že ashwagandha může pomoci v boji proti zánětu, což z něj činí potenciálně účinnou léčbu revmatoidní artritidy (RA). Použití kořene jako protizánětlivého prostředku se datuje dlouho. Ájurvédská medicína rozdrtí kořen na pastu, která se aplikuje na vředy a caruncles jako lék proti bolesti a také na klouby ke zmírnění zánětu a předběžná studie podporuje praxi (Singh, 2011). Malá studie zjistila, že v kombinaci s jinou ajurvédskou léčbou artritidy zvanou Sidh Makardhwaj, prášek ashwagandha zmírnil otoky a bolestivé klouby u lidí s RA. Je třeba provést další výzkum k potvrzení zjištění.

Ashwagandha je také dobrý v boji s jinými zdroji zánětu. Čaj vyrobený z withania somnifera a čtyř dalších ájurvédských bylin zvýšil hladinu přírodního zabijáka (NK) buňky u lidí v jedné studii (Bhat, 2009). Tyto imunitní buňky bojují proti infekci, která je jedním z potenciálních zdrojů zánětu. Jiný zjistil, že snížil C-reaktivní protein (CRP), což je velmi nespecifický marker zánětu v těle. Ve skutečnosti bylo CRP sníženo přibližně o 36% u účastníků jedné studie pouze s dávkou 250 mg extraktu ashwagandhy dvakrát denně (Auddy, 2008).

Zvyšte hladinu testosteronu a zvyšte plodnost u mužů

Počet a pohyblivost spermií se zvýšila u neplodných mužů léčených práškem ashwagandha v jedné studii, která zahrnovala 75 plodných a 75 neplodných mužů, a jejich oxidační stres, nerovnováha mezi škodlivými volnými radikály a antioxidanty podporující zdraví v těle také poklesly (Ahmad, 2010). Rovněž se zvýšila hladina testosteronu u subjektů. Ale další malá studie je obzvláště slibná muži zápasící s neplodností (Mahdi, 2011). Muži, kterým byl podáván ashwagandha na stres, zaznamenali sníženou hladinu stresu, zvýšené antioxidanty v krvi a zlepšenou kvalitu spermií. Na konci studie otěhotněly partneři 14% mužů.

Může zvýšit svalovou hmotu a sílu

Jedním z nejdéle uznávaných účinků ashwagandhy je její schopnost zvýšit sílu a energii. Slovo ashwagandha je ve skutečnosti sanskrt pro vůni koně a odkazuje na jedinečnou vůni byliny a její schopnost zvýšit sílu. (Nebojte se, problém s vůní můžete napravit výběrem tobolek nad sypkým práškem.) Účastníci jedné studie, jejímž cílem bylo posoudit snášenlivost ájurvédské byliny, prokázali pozitivní složení a síla se mění 30 dní (Raut, 2012). Dost na to, aby se ukázalo, že stálo za to věnovat studii pouze tomu, jak by ashwagandha mohl v těchto oblastech pomoci.

I když to byla malá studie, další ukázala, že doplnění ashwagandha může být pro ně prospěšné v režimu vzpírání (Wankhede, 2015). Na konci 8týdenní studie účastníci užívající doplněk zvýšili bench press o 176% více než ti, kteří užívali placebo. Jejich přírůstky síly při prodloužení nohou také předčily jejich protějšky užívající placebo a získali podstatně větší svalovou hmotu a ztratili více tělesného tuku.



jak zjistit, zda máte ustupující vlasovou linii

Zabraňte ztrátě funkce mozku

Vlastnosti ashwagandhy poskytující mládí se nevztahují pouze na vaši fyzickou zdatnost. Předběžné studie provedené na zvířatech a ve zkumavkách naznačují, že se také rozšiřuje na posílení vašich mentálních schopností a mozkových funkcí. Ačkoli je praxe používání ashwagandhy pro zdraví mozku dlouhá ajurvédská praxe, výzkum u lidí zaostává. Reakční doba a kognitivní funkce se významně zlepšily u mužů nasadených do režimu ashwagandha versus placebo v jedna malá studie (Pingali, 2014). Paměť a zpracování informací se zvýšily také u účastníků jiné studie, která se konkrétně zabývala účinky u lidí s mírným kognitivním poškozením (MCI) (Choudhary, 2017).

Ačkoli existují studie na zvířatech, které ukazují velký příslib ashwagandhy jako léčby nemocí, jako je Parkinsonova a Alzheimerova choroba, je třeba provést více výzkumu konkrétně u lidí, aby se zjistilo, zda jsou výhody stejné. Studie naznačují, že tato bylina může potenciálně pomoci tvorba mozkových buněk (Kuboyama, 2009) a komunikace a chránit mozek (Jayaprakasam, 2010) proti beta-amyloidu, plaku, který způsobuje poškození a smrt buněk a hraje roli při rozvoji Alzheimerovy choroby. Opět však nemůžeme říci, že to u lidí platí, dokud nebude proveden další výzkum.

Zlepšit zdraví srdce

Jednou z oblastí, kde máme solidní lidský výzkum, je oblast zdraví srdce. Objeví se Withania somnifera snížit (Raut, 2012) obojí celkový a LDL cholesterol a sérové ​​triglyceridy (Agnihotri, 2013), hlavní stavební kameny tělesného tuku u lidí, u určitých lidí s důsledným užíváním. Velmi malá studie zjistila to samé a zaznamenala pokles triglyceridů v séru a cholesterolu, LDL cholesterolu a VLDL (lipoproteiny s velmi nízkou hustotou) cholesterolu ve svých předmětech po 30 dnech používání (Andallu, 2000).

Může zastavit růst rakoviny

To je předání jednoho z nejzajímavějších potenciálních účinků withania somnifera. Nejdříve však nejdříve: V současné době neexistuje žádný lidský výzkum, který by naznačoval, že ashwagandha má protirakovinné vlastnosti, ale za zmínku stojí studie na zvířatech a zkumavkách, protože jsou tak slibné. Programovaná smrt rakovinných buněk (nebo jiných buněk) se nazývá apoptóza a jedna studie zjistila, že withaferin, sloučenina v ajurvédské bylině, činí rakovinné buňky méně rezistentní vůči apoptóze i narušení jejich růstu (Nishikawa, 2015). A studie na zvířatech zjistily, že tyto vlastnosti platí pro více typů nádorů, což z něj činí potenciál léčba plic (Senthilnathan, 2006), prsa (Khazal, 2014), ovariální (Kakar, 2014), mozek ( Chang, 2016), prostata (Nishikawa, 2015) a dvojtečka (Muralikrishnan, 2010) rakoviny. U myší se tento kořen zdá obzvláště účinný. Ovariální nádory u myší se snížily o 70–80% (Kakar, 2014) při léčbě samotným aferinem nebo v kombinaci s protinádorovým léčivem. Než potvrdíme, že to může udělat totéž s našimi nádory, musíme tato zjištění potvrdit studiemi na lidech, ale je to nadějný první krok.

Široce dostupné a bezpečné pro většinu lidí

Jednou z nejúžasnějších částí tohoto adaptogenu je relativně nízká míra vedlejších účinků zaznamenaná v mnoha různých klinických studiích. Jeden účastník studie o Withania somnifera vypadl poté, co zažil nárůst chuť k jídlu a libido stejně jako vertigo (Raut, 2012). Existují však skupiny lidí, kteří by to neměli brát, zvláště ne bez předchozího rozhovoru se zdravotnickým pracovníkem.

Těhotné ženy a kojící matky by se měly ashwagandha vyhýbat. A lidé s autoimunitním onemocněním - jako je Hashimoto, revmatoidní artritida nebo lupus - se musí před zahájením doplňkového režimu poradit s lékařem. Pokud užíváte léky na štítnou žlázu, promluvte si také s lékařem. Ashwagandha může ovlivnit laboratorní výsledky, které testují funkci štítné žlázy. Je také součástí rodiny lilku, takže ti, kteří dodržují dietu vylučující tuto skupinu rostlin, která zahrnuje rajčata, papriky a lilky, by se měli tomuto doplňku vyhýbat.

Doplňky Ashwagandha jsou snadno dostupné v obchodech se zdravím, v obchodech s doplňky a online. Stačí si vybrat produkt od společnosti, které důvěřujete, protože ashwagandha není regulován FDA.

Reference

  1. Agnihotri, A. P., Sontakke, S. D., Thawani, V. R., Saoji, A., & Goswami, V. S. (2013). Účinky Withania somnifera u pacientů se schizofrenií: Randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná pilotní studie. Indian Journal of Pharmacology, 45 (4), 417–418. doi: 10,4103 / 0253-7613.115012 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3757622/
  2. Ahmad, M. K., Mahdi, A. A., Shukla, K. K., Islam, N., Rajender, S., Madhukar, D.,… Ahmad, S. (2010). Withania somnifera zlepšuje kvalitu spermatu regulací hladin reprodukčních hormonů a oxidačního stresu v semenné plazmě neplodných mužů. Plodnost a sterilita, 94 (3), 989–996. doi: 10.1016 / j.fertnstert.2009.04.046 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19501822/
  3. Andallu, B. a Radhika, B. (2000). Hypoglykemický, diuretický a hypocholesterolemický účinek kořene zimní třešně (Withania somnifera, Dunal). Indian Journal of Experimental Biology, 38 (6), 607–609. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11116534 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11116534/
  4. Auddy, B., Hazra, J., Mitra, A., Abedon, B., & Ghosal, S. (2008). Standardizovaný extrakt Withania Somnifera významně snižuje parametry související se stresem u chronicky stresovaných lidí: dvojitě zaslepená, randomizovaná, placebem kontrolovaná studie. JANA, 11 (1), 50–56. Citováno z https://blog.priceplow.com/wp-content/uploads/sites/2/2014/08/withania_review.pdf https://blog.priceplow.com/wp-content/uploads/sites/2/2014/08/withania_review.pdf
  5. Bhat, J., Damle, A., Vaishnav, P. P., Albers, R., Joshi, M., & Banerjee, G. (2009). In vivo zvýšení aktivity přirozených zabíječských buněk prostřednictvím čaje obohaceného o ájurvédské byliny. Fytoterapeutický výzkum, 24 (1). doi: 10,1002 / ptr.2889 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19504465/
  6. Chandrasekhar, K., Kapoor, J., & Anishetty, S. (2012). Prospektivní, randomizovaná, dvojitě zaslepená, placebem kontrolovaná studie bezpečnosti a účinnosti vysoce koncentrovaného širokospektrálního extraktu kořene Ashwagandha při snižování stresu a úzkosti u dospělých. Indian Journal of Psychological Medicine, 34 (3), 255–262. doi: 10.4103 / 0253-7176.106022 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23439798/
  7. Chang, E., Pohling, C., Natarajan, A., Witney, T. H., Kaur, J., Xu, L.,… Gambhir, S. S. (2016). AshwaMAX a Withaferin A inhibují gliomy v buněčných a myších ortotopických modelech. Journal of Neuro-Oncology, 126 (2), 253–264. doi: 10,1007 / s11060-015-1972-1 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26650066/
  8. Choudhary, D., Bhattacharyya, S., & Bose, S. (2017). Účinnost a bezpečnost kořenového extraktu Ashwagandha (Withania somnifera (L.) Dunal) při zlepšování paměti a kognitivních funkcí. Časopis doplňků stravy, 14 (6), 599–612. doi: 10.1080 / 19390211.2017.1284970 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28471731/
  9. Cooley, K., Szczurko, O., Perri, D., Mills, E. J., Bernhardt, B., Zhou, Q., & Seely, D. (2009). Naturopatická péče o úzkost: Randomizovaná kontrolovaná studie ISRCTN78958974. PLoS ONE, 4 (8), e6628. doi: 10,1371 / journal.pone.0006628 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19718255/
  10. Jayaprakasam, B., Padmanabhan, K., & Nair, M. G. (2010). Withanamidy v ovoci Withania somnifera chrání buňky PC-12 před beta-amyloidem odpovědným za Alzheimerovu chorobu. Fytoterapeutický výzkum, 24 (6), 859–863. doi: 10,1002 / ptr.3033 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19957250/
  11. Kakar, S. S., Ratajczak, M. Z., Powell, K. S., Moghadamfalahi, M., Miller, D. M., Batra, S. K., & Singh, S. K. (2014). Withaferin sám a v kombinaci s cisplatinou potlačuje růst a metastázu rakoviny vaječníků cílením na domnělé kmenové buňky rakoviny. PLoS One, 9 (9), e107596. doi: 10,1371 / journal.pone.0107596 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25264898/
  12. Khazal, K.F., Hill, D., & Grubbs, C. J. (2014). Účinek kořenového extraktu Withania somnifera na spontánní karcinom mléčné žlázy negativní na estrogenové receptory u myší MMTV / Neu. Protinádorový výzkum, 34 (11), 6327–6332. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4386658/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4386658/
  13. Kuboyama, T., Tohda, C., & Komatsu, K. (2009). Neuritická regenerace a synaptická rekonstrukce indukovaná withanolidem A. British Journal of Pharmacology, 144 (7). doi: 10,1038 / sj.bjp.0706122 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15711595/
  14. Mahdi, A. A., Shukla, K. K., Ahmad, M. K., Rajender, S., Shankhwar, S. N., Singh, V., & Dalela, D. (2011). Withania somnifera Zlepšuje kvalitu spermatu v mužské plodnosti spojené se stresem. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 2011, 576962. doi: 10,1093 / ecam / nep138 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136684/
  15. Muralikrishnan, G., Dinda, A. K. a Shakeel, F. (2010). Imunomodulační účinky Withania Somniferaon Azoxymethan vyvolaly experimentální rakovinu tlustého střeva u myší. Imunological Investigations, 39 (7), 688–698. doi: 10.3109 / 08820139.2010.487083 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20840055/
  16. Nishikawa, Y., Okuzaki, D., Fukushima, K., Mukai, S., Ohno, S., Ozaki, Y., ... Nojima, H. (2015). Withaferin A indukuje buněčnou smrt selektivně v buňkách rakoviny prostaty nezávislých na androgenech, ale ne v normálních buňkách fibroblastů. PLoS One, 10 (7), e0134137. doi: 10,1371 / journal.pone.0134137 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4521694/
  17. Pingali, U., Pilli, R. a Fatima, N. (2014). Účinek standardizovaného vodného extraktu testů Withania somniferaon na kognitivní a psychomotorický výkon u zdravých lidských účastníků. Pharmacognosy Research, 6 (1), 12–18. doi: 10.4103 / 0974-8490.122912 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3897003/
  18. Raut, A., Rege, N., Shirolkar, S., Pandey, S., Tadvi, F., Solanki, P.,… Kene, K. (2012). Průzkumná studie hodnotící snášenlivost, bezpečnost a aktivitu Ashwagandhy (Withania somnifera) u zdravých dobrovolníků. Journal of Ayurveda and Integrative Medicine, 3 (3), 111–114. doi: 10.4103 / 0975-9476.100168 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23125505/
  19. Senthilnathan, P., Padmavathi, R., Magesh, V., a Sakthisekaran, D. (2006). Stabilizace profilů vázaných na membránu a peroxidace lipidů metodou Withania Somnifera spolu s paclitaxelem na experimentální rakovině plic indukované benzo (a) pyrenem. Molecular and Cellular Biochemistry, 292 (1-2), 13–17. doi: 10,1007 / s11010-006-9121-r https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17003952/
  20. Singh, N., Bhalla, M., Jager, P. D. a Gilca, M. (2011). Přehled Ashwagandha: Rasayana (Rejuvenator) Ajurvédy. African Journal of Traditional, Complementary and Alternative Medicine, 8 (5 Suppl), 208–213. doi: 10,4314 / ajtcam.v8i5s.9 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22754076/
  21. Wankhede, S., Langade, D., Joshi, K., Sinha, S. R., & Bhattacharyya, S. (2015). Zkoumání účinku suplementace Withania somnifera na svalovou sílu a zotavení: randomizovaná kontrolovaná studie. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 12, 43. doi: 10.1186 / s12970-015-0104-9 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26609282/
Vidět víc