Anti-aging sérum: co hledat

Anti-aging sérum: co hledat

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Crowovy nohy, vrásky, jemné linie, tmavé skvrny - bez ohledu na to, jak jste staré nebo mladé, můžete tyto známky stárnutí zvrátit nebo se jim úplně vyhnout. Pokud půjdete do jakékoli drogerie, uvidíte police a police anti-stárnoucích sér, skinceuticals a pleťové vody. Jak víte, co stojí za to vyzkoušet?

I když se nemůžete vyhnout stárnutí, některé věci fungují lépe než jiné, aby vaše pokožka vypadala mladě.



jaká je průměrná velikost mužského pennisu

Životně důležité orgány

  • Nejúčinnější součástí rutiny péče o pleť proti stárnutí jsou opalovací krémy, retinoly a zvlhčovače.
  • Dodržování rutiny je důležitější než konkrétní produkty, které používáte. Vyhledání produktů, které nedráždí pokožku nebo se příliš mastně nevyskytují, může trvat pokusy a omyly.
  • Kromě toho, že používáte dobré sérum proti stárnutí, omezení expozice slunci, ukončení kouření a snížení příjmu cukru může udržet vaši pokožku vypadat mladě.

V tomto článku sdílíme, které složky proti stárnutí jsou podporovány vědou. Budeme také sdílet tipy na další věci, které můžete udělat, abyste zabránili stárnutí pokožky.

Jaké jsou nejlepší složky proti stárnutí séra?

Neexistuje žádné kouzelné sérum, díky kterému budete okamžitě vypadat o deset let mladší - alespoň zatím ne. Vědci však zaznamenali dobré výsledky při používání určitých sér. Jedna studie podíval se na sérum obsahující směs kyseliny L-askorbové, ergothioneinu, kyseliny hyaluronové, peptidu stimulujícího proteoglykany a fragmentovaných proteoglykanů. Účastníci studie uvedli, že sérum bylo hydratační a zanechalo jim jasnější pokožku a méně vrásek (Garre, 2018).



Jelikož tato studie zahrnovala konkrétní formulaci, je těžké říci, které složky měly nejvýznamnější účinek.

reklama

Zjednodušte rutinu péče o pleť



Každá láhev Nightly Defense předepsané lékařem je pro vás vyrobena z promyšleně vybraných, silných ingrediencí a dodává se až k vašim dveřím.

jak přirozeně vybudovat testosteron
Zjistěte více

Pojďme se však podrobněji podívat na složky typického séra proti stárnutí, abychom zjistili, které jsou podle výzkumu nejúčinnější.

Kyselina L-askorbová (vitamin C)

Tento antioxidant nějaké má účinky proti stárnutí , protože může zpomalit škodlivé účinky nestabilních molekul nazývaných volné radikály. Při místním použití může vitamin C docela dobře pronikat kůží a studie ukázaly, že může zvýšit produkci kolagenu (Al-Niaimi, 2017). Kyselina L-askorbová funguje nejlépe v kombinaci s vitaminem E (alfa-tokoferol). Tyto vitamíny mají společně protizánětlivé účinky, které souvisejí s hladší a mladší pokožkou. (Ganceviciene, 2012).

Kyselina hyaluronová

Kyselina hyaluronová (také nazývaný hyaluronan) se přirozeně vyskytuje v naší pokožce a je součástí systému hydratace orgánu. S věkem hladiny kyseliny hyaluronové v pokožce klesají, což vede k jejímu vysušení a zvýšeným známkám stárnutí. Topická kyselina hyaluronová je vynikajícím doplňkem anti-stárnoucího séra, protože působí jako zvlhčovač, vyhlazuje vrásky a jemné linie, zlepšuje pružnost pokožky a rozjasňuje pokožku (Bukhari, 2018).

Opalovací krém

Séra proti stárnutí obecně neobsahují opalovací krém, protože séra jsou obvykle čirá tekutina nebo gel.

Ale protože poškození UV zářením na slunci je jedním z největších viníků stárnoucí pokožky, ujistěte se, že opalovací krém je nedílnou součástí vašeho režimu péče o pleť. Denní opalovací krém SPF může chránit před poškozením sluncem a může dokonce některé z těchto škod zvrátit, jakmile k nim dojde. Jedna studie ukázaly, že používání denního opalovacího krému po dobu jednoho roku zlepšilo texturu pokožky a pomohlo při změně barvy (Randhawa, 2016).

Retinoidy

Retinoidy jsou léky odvozené od vitaminu A a jsou účinné při snižování vrásek, rozjasnění pokožky a vyhlazení textury pokožky. Nejúčinnější retinoid, zvaný tretinoin, je k dispozici pouze ve formě předpisu. Další retinoid, zvaný retinol, je k dispozici na přepážce. Není to tak silné jako tretinoin, ale stále má slušné účinky proti stárnutí. Retinol uvidíte na trhu v mnoha sérech proti stárnutí (Zasada, 2019).

můžete zvětšit velikost svého penisu

Existuje rozdíl mezi retinem-A a tretinoinem?

6 minut čtení

Další přísady a úvahy

S tolika přípravky proti stárnutí na trhu uvidíte ve svém očním krému, nočním séru nebo jiných krémech proti stárnutí, které si vyberete, několik dalších přísad. Můžete narazit na přísady jako niacinamid, ceramidy, kyselina glykolová nebo kyselina ferulová. Zdá se, že kmenové buňky jsou dnes všude. A exfoliační produkty tvrdí, že zvyšují obrat buněk a zlepšují tón pleti. Všechny tyto různé produkty tvrdí, že jsou účinné při plnění, zvlhčování, zpevňování nebo překonávání tuposti pokožky, ale za těmito složkami je omezený výzkum (pokud existuje).

Naštěstí není nutné používat každý produkt nabízený pro jeho účinky proti stárnutí.

Důležitější je zde konzistence, protože výzkum naznačuje, že dodržování jednoduché rutiny trvale přináší pozitivní výsledky plošně (Messaraa, 2020). Je tedy lepší chybovat na straně jednoduchosti, pokud to znamená, že budete více v souladu s vaší rutinou.

Jaké jsou další strategie proti stárnutí?

Co jiného můžete kromě obličejového séra v boji proti známkám stárnutí udělat, abyste zvýšili své šance na zachování mladistvého vzhledu?

Celkově se stárnutí nevyhnete. Velký faktor v tom, jak stárneme, je náš geny . To zahrnuje vaši rasu a etnickou příslušnost i věk vašich rodičů a prarodičů (Makrantonaki, 2012). Existují však určité věci, které můžete udělat, abyste naskládali karty ve svůj prospěch, i když jste geneticky náchylní k rychlejšímu stárnutí.

Chraňte před sluncem

Výše jsme zmínili, že denní opalovací krém je jednou z nejlepších věcí, které můžete pro svoji pokožku udělat. Opakované a dlouhodobé vystavování pokožky slunci vede k mitochondriální poškození kožních buněk. To zvyšuje vzhled jemných linek a vrásek, způsobuje hyperpigmentaci a snižuje pružnost pokožky (Clatici, 2017).

kolik sodíku obsahuje jedna čajová lžička soli

Pokožka poškozená sluncem: prevence a léčba

6 minut čtení

Aby vaše pokožka vypadala mladě, určitě se nevystavujte slunci a používejte širokospektrální opalovací krém s 30 SPF nebo vyšším pokaždé, když vyjdeš ven (American Academy of Dermatology Association, n.d.).

Omezte příjem cukru

Člověk by si myslel, že s množstvím cukru, které děti rádi jedí, je cukr klíčem k věčnému mládí. Bohužel tomu tak není. Užívání stravy s vysokým obsahem cukru udržuje vysokou hladinu glukózy v krvi, s čím podle jedné studie souvisí vypadat starší (Noordam, 2013). Může také strava s vysokým obsahem cukru negativní dopad produkce kolagenu v pokožce, elastická vlákna a fibronektin, což způsobuje zvýšené známky stárnutí (Clatici, 2017).

nejhorší pivo na světě

Pokud máte obavy ze stárnutí pokožky, je pravděpodobně dobrý nápad snížit příjem cukru.

Přestat kouřit

Ukončení tabáku je jedna z nejlepších věcí, které můžete udělat pro tvoje zdraví. Snižuje vaše šance na kardiovaskulární onemocnění a mrtvici, rakovinu plic, chronickou obstrukční plicní nemoc (COPD) a další (West, 2017). Kromě těchto přínosů pro zdraví je odvykání kouření také jedním z nejlepších intervencí proti stárnutí.

Kouření souvisí s vyšším výskytem vrásek (zejména v oblasti očí a úst), změnou barvy kůže, suchou kůží a záněty kůže. Některé z těchto efektů se zlepšují téměř okamžitě po ukončení kouření (Yazdanparast, 2019).

Na co se bupropion používá? MDD, SAD a odvykání kouření

6 minut čtení

Zvládněte svůj stres a spánek

Stres a spánek jít ruku v ruce —Když jste pod velkým stresem, pravděpodobně spíte špatně (Kalmbach, 2018). Vysoká úroveň stresu a špatný spánek mohou oba způsobit, že pokožka bude vypadat starší . Jemné linky, vrásky, změna barvy pleti a drsný tón pleti jsou častější u lidí s vysokým stresem a špatným spánkem (Clatici, 2017).

Existuje mnoho strategií pro snížení úrovně stresu a zlepšení spánku. Jedna strategie s dobrým výzkumem je technika zvaná snižování stresu založené na všímavosti (MBSR), který kombinuje jemný pohyb, dechová cvičení a meditaci (Worthen, 2020).

Pro výsledky proti stárnutí je zásadní důslednost

Bez ohledu na to, jaké sérum proti stárnutí vyzkoušíte, nezapomeňte, že výsledky proti stárnutí se nestávají přes noc. Klíčem k boji proti účinkům stárnutí je být důsledný ve vašem úsilí. Když najdete něco, na co vaše pokožka dobře reaguje, držte se toho neustále a tyto výsledky se postupem času sčítají.

Žádný produkt péče o pleť, který používáte, by neměl dráždit pokožku nebo způsobit vyrážky (pokud ano, nebo pokud máte citlivou pokožku, poraďte se se svým dermatologem nebo poskytovatelem zdravotní péče). Možná budete muset projít pokusy a omyly, abyste našli správné produkty pro konkrétní typ pleti a její problémy.

Reference

  1. Al-Niaimi, F., & Chiang, N. (2017). Aktuální vitamin C a pokožka: Mechanismy působení a klinické aplikace. Časopis klinické a estetické dermatologie, 10 (7), 14–17. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5605218/
  2. American Academy of Dermatology Association, 2021. Sunscreen FAQs. Citováno 21/21/2021 z https://www.aad.org/public/everyday-care/sun-protection/sunscreen-patients/sunscreen-faqs
  3. Bukhari, S., Roswandi, N.L., Waqas, M. a kol. (2018). Kyselina hyaluronová, slibný biomedicína omlazující pokožku: Přehled nedávných aktualizací a předklinických a klinických zkoušek kosmetických a nutrikosmetických účinků. Mezinárodní žurnál biologických makromolekul, 120 (Pt B), 1682–1695. doi: 10.1016 / j.ijbiomac.2018.09.188. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30287361/
  4. Clatici, V. G., Racoceanu, D., Dalle, C. a kol. (2017). Vnímaný věk a životní styl. Specifické příspěvky sedmi faktorů podílejících se na zdraví a kráse. Maedica, 12 (3), 191–201. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5706759/
  5. Garre, A., Narda, M., Valderas-Martinez, P., Piquero, J., & Granger, C. (2018). Účinky proti stárnutí nového obličejového séra obsahujícího kyselinu L-askorbovou, proteoglykany a tripeptid stimulující proteoglykany: ex vivo studie kožních explantátů a klinické studie in vivo u žen. Klinická, kosmetická a vyšetřovací dermatologie, 11, 253–263. doi: 10,2147 / CCID.S161352. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5985795/
  6. Kalmbach, D. A., Anderson, J. R., & Drake, C. L. (2018). Dopad stresu na spánek: Patogenní reaktivita spánku jako zranitelnost vůči nespavosti a cirkadiánním poruchám. Journal of sleep research, 27 (6), e12710. doi: 10,1111 / jsr.12710. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29797753/
  7. Makrantonaki, E., Bekou, V. a Zouboulis, C. C. (2012). Genetika a stárnutí pokožky. Dermato-endokrinologie, 4 (3), 280–284. doi: 10,4161 / derm.22372. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3583889/
  8. Messaraa, C., Robertson, N., Walsh, M. a kol. (2020). Klinické důkazy o výhodách pokročilé rutiny péče o pleť ve srovnání s jednoduchou rutinou. Časopis kosmetické dermatologie, 19 (8), 1993–1999. doi: 10,1111 / jocd.13252. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31840424/
  9. Noordam, R., Gunn, D. A., Tomlin, C. C. a kol., & Leiden Longevity Study Group (2013). Vysoké hladiny glukózy v séru jsou spojeny s vyšším vnímaným věkem. Věk (Dordrecht, Nizozemsko), 35 (1), 189–195. doi: 10,1007 / s11357-011-9339-9. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22102339/
  10. Randhawa, M., Wang, S., Leyden, J. J. a kol. (2016). Každodenní používání krémů na opalování na obličej s širokým spektrem po dobu jednoho roku významně zlepšuje klinické hodnocení fotostárnutí. Dermatologická chirurgie: oficiální publikace pro Americkou společnost pro dermatologickou chirurgii [et al.], 42 (12), 1354–1361. doi: 10,1097 / DSS.0000000000000879. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27749441/
  11. West R. (2017). Kouření tabáku: Dopad na zdraví, prevalence, korelace a intervence. Psychologie a zdraví, 32 (8), 1018–1036. doi: 10.1080 / 08870446.2017.1325890. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5490618/
  12. Worthen M, hotovost E. (2020). Zvládání stresu. StatPearls. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK513300/
  13. Yazdanparast, T., Hassanzadeh, H., Nasrollahi, S.A., et al. (2019). Kouření cigaret a kůže: Srovnávací studie biofyzikálních vlastností kůže u kuřáků a nekuřáků. Tanaffos, 18 (2), 163–168. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7230126/
  14. Zasada, M., & Budzisz, E. (2019). Retinoidy: aktivní molekuly ovlivňující tvorbu struktury pokožky při kosmetických a dermatologických ošetřeních. Postepy dermatologii i alergologii, 36 (4), 392–397. doi: 10,5114 / ada.2019.87443. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6791161/
Vidět víc