11 přírodních způsobů, jak chránit vaši erekci

11 přírodních způsobů, jak chránit vaši erekci

Zřeknutí se odpovědnosti

Máte-li jakékoli zdravotní dotazy nebo obavy, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Články o příručce pro zdraví jsou podepřeny recenzovaným výzkumem a informacemi získanými od lékařských společností a vládních agentur. Nejsou však náhradou za odbornou lékařskou pomoc, diagnostiku nebo léčbu.

Je to jeden z prvních reflexů, které se lidé učí: Chránit své genitálie před čímkoli, co by na ně mohlo letět. Ať už jste byli zázrakem fotbalu nebo jste bojovali v každodenní bitvě, abyste zabránili zakopnutí o vlastní nohy, byla to lekce, kterou jste pravděpodobně nemuseli dvakrát učit. Ale v dospělosti se u nás objeví trochu selektivní amnézie. Realita je taková, že většina z nás aktivně volí stravu a životní styl, které zhoršují naše sexuální zdraví, zejména kvalitu naší erekce.



Je to definice špatných zpráv / dobrých zpráv. Ačkoli mnozí z nás věří, že erektilní dysfunkce (ED) je nevyhnutelnou součástí stárnutí, není to vždy pravda. Přestože s věkem dochází k problémům s erektilní funkcí u více mužů, odhaduje se to 40% mužů má ve věku 40 let nějakou formu ED (Ferrini, 2017) - příčina často souvisí s jiným fyzickým nebo psychickým stavem. Pokud nyní prožíváte některou z těchto podmínek, můžete podniknout kroky k jejich nápravě s výhodami zlepšení erekce i celkového zdraví. Existují také změny životního stylu, které můžete provést brzy, abyste chránili svou erekci a snížili šance, že v budoucnu zažijete ED.

Životně důležité orgány

  • Erekce je komplikovaná věc; vyžaduje spolupráci srdce, plic, mozku a dalších tělesných systémů.
  • Nadváha může zvýšit riziko ED o 30%.
  • Kouření, pití a špatná strava mohou poškodit krevní cévy v celém těle, včetně penisu.
  • Deprese, stres, úzkost a špatný spánek mohou vést k nedostatku sexuální touhy a ED.

Penis je komplikovaná mašinka a dosažení erekce zahrnuje spolupráci mezi srdcem, plícemi, krevními cévami, hormony, nervy a mozkem. Takže problém v kterékoli z těchto oblastí může přispět k erektilní dysfunkci. Zdrojem ED mohou být srdeční choroby, cukrovka, vysoký krevní tlak, nízký testosteron, poškození nervů, deprese, CHOPN nebo vedlejší účinky léků.

Což znamená, že v každém věku můžete udělat spoustu pro ochranu své erekce. Například:

1. Udržujte svoji váhu ve zdravém rozmezí

Nadbytečný tělesný tuk těžce váží váš penis. Harvard studie zjistil, že u muže s 42palcovým pasem je dvakrát větší pravděpodobnost rozvoje ED, než u muže s 32palcovým pasem. A podle analýza zveřejněno v Annals of Internal Medicine u mužů s indexem tělesné hmotnosti (BMI) 28,7 (což znamená nadváhu, ale nikoli obézní) bylo o 30% vyšší riziko rozvoje ED než u mužů s BMI 25 (Bacon, 2003). Nadváha je také rizikovým faktorem cukrovky typu 2, která může poškodit nervy a cévy v celém těle, včetně těch, které zásobují penis. To může mít za následek ED a problémy se sexuální funkcí.



reklama

Získejte 15 $ z první objednávky léčby ED

Skutečný zdravotnický pracovník s licencí USA zkontroluje vaše informace a do 24 hodin vás kontaktuje.



Zjistit více

2. Jezte středomořskou stravu

Strava, která je dobrá pro vaše srdce, je také dobrá pro vaši erekci. Mastné, smažené, zpracované potraviny s nízkým obsahem vlákniny vedou k srdečním onemocněním, protože způsobují vysoký cholesterol a postupem času zužují tepny a snižují průtok krve v těle. To je problém na severu i na jihu: Penis spoléhá na to, že tok krve bude vztyčen. Jednou z nejlepších diet pro zdraví vašeho srdce a erekce je středomořská strava, která se zaměřuje na ovoce a zeleninu, tučné ryby a jiné chudé bílkoviny, celozrnné výrobky, olivový olej a červené víno. Podle a studie zveřejněno v American Journal of Medicine , konzumace Středomoří může pomoci zabránit rozvoji ED (Widmer, 2015).

3. Nekuřte

Kouření nejen zvyšuje riziko rakoviny plic. Také drasticky zvyšuje vaše šance na infarkt, mrtvici nebo ED. Tabákový kouř obsahuje tisíce toxinů a jejich vystavení může vést k poškození výstelky krevních cév. To omezuje schopnost krve dostat se tam, kam potřebuje - včetně penisu (Verze, 2015).

4. Nepijte příliš mnoho

Většina z nás zažila whisky ptáka a obvykle se to považuje za specifickou izolovanou vzpomínku: Tu noc na vysoké škole (OK, těch pár nocí minulých prázdnin), když jsme se příliš svázali a po návratu domů s potenciálním partnerem jsme si uvědomili, že nemůžeme nedělám to. Mírná konzumace alkoholu z dlouhodobého hlediska nezvyšuje vaše riziko ED, ale chronické nadměrné pití může poškodit játra, srdce a nervy a snížit hladinu testosteronu - to vše může vést k problémům s ED a sexuální výkonností.

Realita přitahující bzučení: Mnozí z nás jsou těžší pijáci, než si uvědomujeme. Odborníci na srdce a rakovinu definují umírněné pití jako ne více než dva alkoholické nápoje denně u mužů a pouze jeden pro ženy.

5. Cvičení

Sedavý životní styl je hlavním rizikovým faktorem pro erektilní dysfunkci. Podle a studie zveřejněno v Journal of Sexual Medicine , muži, kteří byli neaktivní nebo mírně aktivní (30 až 149 minut fyzické aktivity týdně), měli o 40 až 60% vyšší pravděpodobnost ED ve srovnání s aktivními muži, kteří dostávali 150 nebo více minut fyzické aktivity týdně (Janiszewski, 2009).

Co se kvalifikuje jako fyzická aktivita? Jakákoli další aktivita nad rámec běžného života, díky níž vaše tělo spaluje kalorie. American Heart Association doporučuje, aby dospělí muži každý týden absolvovali 75 minut intenzivního cvičení (jako je běh, jízda na kole, plavání nebo veslování) nebo 150 minut mírného cvičení (například rychlá chůze).

6. Ale jezdte opatrně

Při cvičení se vyvarujte nadměrného tlaku na perineum, oblast mezi šourkem a řiť ; může poranit cévy a nervy, které zásobují penis. Někteří častí cyklisté kvůli tomu hlásili ED. Pokud trávíte spoustu času na kole, ujistěte se, že vám vaše kolo správně sedí, noste vycpané cyklistické kalhoty, při šlapání se často postavte a zvolte sedlo na kole bez nosu, které podle Národní institut pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci (CDC, 2014).

7. Omezit porno

Na sledování porna není nic špatného. Stejně jako při návštěvě bufetu typu „vše, co můžete jíst“ není nic špatného. Pokud ale zjizvujete krabí rangún a smažíte kuře třikrát denně, nakonec z vás bude 500 liber. A pokud je porno nepřiměřenou součástí vaší sexuální stravy, můžete mít problémy s erekcí. Propast mezi fantazií a realitou by vás mohla během sexuální aktivity IRL vyrušit. Opět nic proti pornu. Pokud však máte potíže s erekcí a podívali jste se na další rizikové faktory, nebylo by na škodu snížit spotřebu triple-X a zjistit, co se stane.

8. Věřte, že jste dost dobří

Ne dostat všechno Stuart Smalley na vás (obrázek, který by sám o sobě mohl způsobit ED), ale úzkost z výkonu může být hlavní příčinou ED. Vědci odhadují, že strach ze sexuálního selhání může způsobit 10% až 20% případů erektilní dysfunkce (VA, 2013). Porno a éra Instagramu možná nepomáhají, protože jsou plné idealizovaných verzí těl a genitálií lidí. A pokud začneme mít negativní pocity ohledně svých vlastních genitálií jako jednoho studie zveřejněno v Journal of Sexual Medicine zjištěno, že to může být rozptýlení v posteli, což vede k sexuální úzkosti a dysfunkci včetně ED (Wilcox, 2015). A může to být začarovaný cyklus: Děláte si starosti o své tělo, takže máte instanci ED se svým novým partnerem; příště, když jsi v posteli, bojíš se o své tělo a epizodu ED, takže ED zažijete znovu.

9. Zvládněte depresi

Duševní zdraví významně přispívá k ED, a to není dostatečně diskutováno. Deprese je často spojena se sexuální dysfunkcí - a někteří vědci naznačují že pokud zažíváte jednu, měli byste být vyšetřeni na druhou (Atlantis, 2012). Deprese i úzkost jsou u mužů s ED běžné. Stejně tak jsou poruchy spánku podobné nespavost (Jankowski, 2008). Pokud se o ED poradíte s poskytovatelem zdravotní péče a neptá se na vaše duševní zdraví ani na to, jak spíte, přiveďte to. Léčba jednoho může zlepšit ostatní - ale nebudete vědět, jestli nejste úplně upřímní. Na druhou stranu mohou mít léky, které se používají k léčbě deprese, často vedlejší účinek působit ED. Pokud se vám to děje, obraťte se na svého poskytovatele a zjistěte, zda existuje další možnost, která by mohla lépe vyhovovat vašim celkovým cílům.

10. Zvládejte stres

Přemýšleli jste někdy, proč, když jste úzkostní, zdaňovaní nebo ve stresu, se může zdát, že se vaše varlata stahují směrem k krku? Je to proto, že psychický stres zvyšuje hladinu adrenalinu, díky čemuž se cévy stahují - zejména dole, což může bránit vaší erekci. Pocity napětí, starostí a rozptýlení působí - na duševní i fyzické úrovni - a zabraňují vám tak mít náladu. Stejně jako u úzkosti z výkonu to může také vést k cyklu: Jste ve stresu a vaše mysl je jinde, takže vaše erekce vadne, takže se tím stresujete atd.

Jednou z nejúčinnějších terapií úzkosti je všímavost nebo soustředění na pobyt v přítomném okamžiku - cvičení, které je obzvláště výhodné v ložnici. Pokud máte potíže se zvládáním stresu, vyhledejte lékařskou pomoc.

11. Udržujte hladinu testosteronu pod kontrolou

Zkušenost s ED neznamená, že jste méně mužem, a to neznamená, že máte také nízký mužský hormon testosteron. Asi 20% mužů s diagnostikovanou ED mají nízkou hladinu testosteronu nebo jiných hormonů (Rajfer, 2000). Vztah mezi testosteronem a zdravým stavem erekce je komplikovaný a pokračování v terapii testosteronem ED automaticky neléčí; je pravděpodobné, že budete muset pracovat na odstranění dalších příčin. Pokud však trpíte ED a máte další příznaky nízkého T, jako je únava, promluvte si se svým poskytovatelem zdravotní péče o kontrole hladiny testosteronu.

Co je to erektilní dysfunkce?

ED není jen o tom, že nedokáže dosáhnout erekce. Skutečně jde o to, jak se vy a váš partner cítíte o svém sexuálním životě. ED se může projevit jako měkčí erekce, erekce, které nevydrží tak dlouho, méně časté erekce nebo dokonce nedostatek ranní erekce.

Jak jsme právě naznačili, časté ED (nebo zhoršující se příznaky ED) mohou být varovným signálem vážnějších zdravotních problémů, jako jsou srdeční choroby, mrtvice, vysoký krevní tlak, cukrovka, deprese nebo nerovnováha hormonů.

Je tedy důležité řešit ED již při prvních známkách potíží. Možná budete moci provádět změny životního stylu, které léčí nebo předcházejí potenciálně život ohrožujícím stavům.

Nevzdávejte se stigmatu ED

Dlužíš to sám sobě. Je čas přejít kolem jakékoli hanby nebo rozpaků spojených s ED. Ignorování příznaků ED, protože jste v rozpacích, může znamenat potenciálně život ohrožující zdravotní problémy. ED se stane většině kluků v určitém okamžiku jejich života. Naštěstí s tím můžete něco udělat.

Pokud trpíte erektilní dysfunkcí, promluvte si s poskytovatelem zdravotní péče ještě dnes. A přečtěte si našeho odborného průvodce, který vám může odpovědět na všechny vaše lékařské otázky týkající se ED, včetně léčby ED, běžných příčin ED a toho, jak léky na ED (jako Viagra nebo sildenafil) fungují. ED postihuje miliony mužů. Získejte odpovědi, které potřebujete, abyste získali zpět kontrolu nad svým zdravím.

Reference

  1. Atlantis, E., & Sullivan, T. (2012, červen). Obousměrná souvislost mezi depresí a sexuální dysfunkcí: systematický přehled a metaanalýza. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22462756/
  2. Bacon, C. G., Mittleman, M. A., Kawachi, I., Giovannucci, E., Glasser, D. B., & Rimm, E. B. (2003). Sexuální funkce u mužů starších 50 let: Výsledky kontrolní studie zdravotnických pracovníků. Annals of Internal Medicine, 139 (3), 161. doi: 10.7326 / 0003-4819-139-3-200308050-00005. Citováno z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12899583/
  3. CDC - Publikace a produkty NIOSH - Sedla bez nosu pro prevenci necitlivosti pohlavních orgánů a sexuální dysfunkce z povolání na kole (2009-131). (2014, 6. června). Citováno z https://www.cdc.gov/niosh/docs/wp-solutions/2009-131/default.html
  4. Informační list o erektilní dysfunkci pro BHP verze 3. (n.d.). Citováno z https://www.mirecc.va.gov/cih-visn2/Documents/Provider_Education_Handouts/Erectile_Dysfunction_Information_Sheet_for_BHPs_Version_3.pdf
  5. Ferrini, M. G., Gonzalez-Cadavid, N. F. a Rajfer, J. (2017, únor). Mechanismus potenciálu erektilní dysfunkce související se stárnutím k zastavení nebo oddálení jejího nástupu. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5313305/
  6. Harvard Health Publishing. (n.d.). Obezita: nezdravá a mužná. Citováno z https://www.health.harvard.edu/mens-health/obesity-unhealthy-and-unmanly
  7. Janiszewski, P. M., Janssen, I., & Ross, R. (2009, červenec). Abdominální obezita a fyzická nečinnost jsou spojeny s erektilní dysfunkcí nezávisle na indexu tělesné hmotnosti. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19453892
  8. Jankowski, J. T., Seftel, A. D., & Strohl, K. P. (2008, březen). Erektilní dysfunkce a poruchy spojené se spánkem. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18221960
  9. Rajfer, J. (2000). Vztah mezi testosteronem a erektilní dysfunkcí. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1476110/
  10. Verze, P., Margreiter, M., Esposito, K., Montorsi, P., & Mulhall, J. (2015, srpen). Souvislost mezi kouřením cigaret a erektilní dysfunkcí: Systematický přehled. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28723353
  11. Widmer, R. J., Flammer, A. J., Lerman, L. O. a Lerman, A. (2015, březen). Středomořská strava, její složky a kardiovaskulární onemocnění. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25447615
  12. Wilcox, S.L., Redmond, S., & Davis, T.L. (2015, červen). Genitální obraz, sexuální úzkost a erektilní dysfunkce mezi mladým mužským vojenským personálem. Citováno z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25929693/
Vidět víc